Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, October 27, 2009

Today is The day......

Hari yang mencatat peristiwa hitam dalam hidup kami, hari yang tidak akan dilupa seumur hidup. Jangan kau kata kami telah lupakan hari ini....tidak sekali2. Dengan lafaz bismillaahi.....walloohi.......wabillaahi.....watalloohi......demi Khaulah dan demi 'Afaf.......kami mengulangi sumpah kami untuk membela nasib dua anak kecil ini, moga kami tidak dipersoal di hadapan Allah kelak....."KAMU DIBERI AMANAH, KENAPA KAMU TIDAK LAKSANAKANNYA!!!???" ataupun dipersoal oleh anak2 ini apabila dewasa kelak......."HAK KAMI TELAH DIRAMPAS, APAKAH TINDAKAN KAMU SEMUA???"........sekarang amanah kami adalah untuk membela nasib kedua anak ini. Agar kesedihan mereka sedikit terubat.....agar beban mereka sedikit terangkat......agar kerinduan mereka terhadap ummi mereka sedikit terpadam, kerana rindu itu amat menyakitkan disaat ini.

Ketika menghubungi Abi mereka, keadaan anak ini masih trauma.........murung, emosi terganggu, merasa kehilangan dan sering meracau dalam tidur........sanak saudara ada melawat, tapi 'Afaf seperti tidak mahu pergi dengan orang lain.......barangkali 'instinct'nya kuat mengatakan, kalau dia pergi dengan orang lain, kemungkinan dia akan kehilangan Abinya pula........."Ya Allah, engkau bantulah tenteramkan anak2 ini, engkau sisipkanlah sedikit ketenangan kepada suami arwah, tanpaMu kami tidak terdaya apa2......"

2 comments:

fadzilah said...

sedihnya tgk baby tu...tak tau nak komen pe.

Ben Sedqi said...

"sedihnya tgk baby tu...tak tau nak komen pe"

itu adalah komen yang amat bermakna.......terima kasih

PENAFIAN........

.....AWAS.....
Blog ini mungkin mengandungi entri2 berunsur provokatif, fakta2 sulit dan lain2. Blogmaster bertanggungjawab sepenuhnya ke atas blog ini TETAPI tidak akan bertanggungjawab kepada sebarang kerosakan harta dan nyawa atau ancaman undang2 jika entri2nya di'copy paste' oleh orang lain. Anda buat, anda tanggung! Blog ini juga bukan untuk berseronok2, tapi atas kesedaran bahawa kami TIDAK TAKUT kepada sebarang halangan untuk mencari keadilan........