Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, November 18, 2009

Aku dan senjata


Ketahui cara peluru bekerja.....laras senjata 8 alur kekanan, apabila triger ditarik, pengetuk berkerja 0.25 saat untuk meletuskan peluru, memutarkan kepala tembaga 1/2.5 cm itu 200 hingga 300 rpm, 990 meter sesaat...jarak membunuh M16...1050 meter dan jarak membunuh GPMG lebih 3000 meter. Sasaran pada target....kepala, dada dan bawah ketiak untuk kesan maksimum. Putaran peluru akan mengurangkan geseran angin, apabila memasuki badan target, kepala tembaga itu akan melintang dan berputar, bergerak dalam bentuk zig-zag dalam masa yang sama, kerana itu lubang masuk cuma 0.8 cm, tetapi lubang keluar boleh memuatkan kepala bayi. Segala organ akan hancur berkecai dalam tempoh 0.75 saat, memutus dan merosakkan aliran darah, melemahkan sistem kardiovaskular dan akhirnya 'target down' atau berjaya dibunuh.

kesan yang berlainan jika menggunakan styer, magnum, revolver atau letupan grenade. Tidak termasuk senjata bantuan yang memerlukan lebih dari 2 orang untuk menembak......TTS, taktik dan teknik membunuh, serangan terbuka, hendap, sabotaj dan lain2 lagi.......itulah yang sempat aku belajar dalam RAW. walaupun tugas utama aku skarang ini mengajar, tapi tak bermakna aku tak boleh ambil bahagian apabila peperangan berlaku. Harus diingat, negara kita tak semestinya selalu aman, merdeka tu satu hal, nak pertahankan merdeka tu satu hal lagi.....korang tgk la negara sbelah-menyebelah, asyik nak cari gaduh jer.....tapi w/macam manapun M'sia ni sangat2 penyabar.....teeettt....malas nak citer panjang, kang pegawai cari aku lak!

4 comments:

Muallim Adham said...

salam ziarah...
mantap pelbagai demo heh heh

fadzilah said...

lepas ni bleh tukar kerjaya la pulak...heheheh

Maiyah said...

bleh pnjam.. nak gi selamatkan bumi :D

Ben Sedqi said...

cikgu Adham, demo lagi mantop! hehe

fad, tak la kot....waktu aman angkat pen....hehe

kak maiyah, huwaseh....slamat dunia terus! ape kata kita buat tembak cicak kat syiling rumah!....huuhu

PENAFIAN........

.....AWAS.....
Blog ini mungkin mengandungi entri2 berunsur provokatif, fakta2 sulit dan lain2. Blogmaster bertanggungjawab sepenuhnya ke atas blog ini TETAPI tidak akan bertanggungjawab kepada sebarang kerosakan harta dan nyawa atau ancaman undang2 jika entri2nya di'copy paste' oleh orang lain. Anda buat, anda tanggung! Blog ini juga bukan untuk berseronok2, tapi atas kesedaran bahawa kami TIDAK TAKUT kepada sebarang halangan untuk mencari keadilan........