Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, November 5, 2009

Bilalah undang2 syariah nak tertegak!

Ramai yang berkata...."serahkan sahaja kepada pihak yang berkuasa"..........aku cuma tersenyum sumbing.....macamlah aku ni buta undang2, pihak berkuasa guna undang2 apa? Boleh berlaku adil ke? bukankah undang2 tu tinggalan penjajah? penjajah tu jahat, bila dia buat undang2, dah tentu untuk menjaga diri mereka.....dengan kata lain, undang2 mereka ialah untuk melindungi jenayah mereka....tapi ye lah, sudah tabiat orang kita, apa yang ditinggalkan penjajah, semuanya boleh pakai, sebab akan datang senang nak jadi penjenayah.....takut benar dengan penjajah, macam orang tak ada 'batu'.....bila kita suruh tegakkan undang2 Islam....macam2 alasan.....lapuklah, zalimlah......tak sesuailah....payah kalau dah jenis buta sejarah, atau kalau tahupun, buat2 tak nampak.......maklumlah, sifak munafik tu tebal sungguh dalam hati.

Undang2 syariah(qisas)......adalah hak mangsa dan wali mangsa. bunuh dibalas bunuh....luka dibalas luka......lebam dibalas lebam.....buta dibalas buta....cacat dibalas cacat......nampak macam zalim, tapi cuba dulu dilaksana.......kita tengok.......Ah.!...undang2 manusia.......cuma denda, saman, penjara.....yang hanya menyebelahi pihak berkuasa, yang untung....hanya pihak berkuasa.....macamlah pihak berkuasa pula yang jadi mangsa........adakah ini mampu membawa keadilan? jawabnya....jauh sekali! yang jahat tetapi banyak duit akan berjoget beraya.....yang berkedudukan tak terasa apa2.......rasa tidak puas hati makin bercambah, natijahnya.....sengketa diselesaikan ikut keputusan sendiri, mata pisau dan peluru pistol........jenayah semakin meningkat!

nak cakap apa lagi? nak sebat kartika tu pun banyak yang larang......bukti bahawa negara ini penuh dengan orang munafik, orang munafik dan orang kafir yang boleh mempengaruhi penguasa. Mahkamah Syariah macam mahkamah second class.....orang tak hormat langsung, kene tolak ke sana ke mari.......anehnya yang mengaku Islam ramai!......skali aku teringat, umat Islam akhir zaman seperti 'buih di laut lepas'....banyak, tapi tak ada kekuatan langsung......adakah aku sudah berada di zaman 'buih di lautan' itu?.....malang nasib......

jadi aku nak yang macam mana?....senang je, aku nakkan qisas......itu aje!


4 comments:

maiyah said...

manusia skrg, tak bleh nak kata apa

Ben Sedqi said...

tak boleh dibiarkan dah skarang ni, nak kene ambik bahagian juga....sebab dah merasa bahangnya!

fadzilah said...

islam masa kini hanya islam ikutan sahaja..tu sbb pegangan agama tak kuat..

Ben Sedqi said...

fadzilah: btul la tu....yg kuat agama plak asyik nak tikam yg lain, ish lain benor rasanya....

PENAFIAN........

.....AWAS.....
Blog ini mungkin mengandungi entri2 berunsur provokatif, fakta2 sulit dan lain2. Blogmaster bertanggungjawab sepenuhnya ke atas blog ini TETAPI tidak akan bertanggungjawab kepada sebarang kerosakan harta dan nyawa atau ancaman undang2 jika entri2nya di'copy paste' oleh orang lain. Anda buat, anda tanggung! Blog ini juga bukan untuk berseronok2, tapi atas kesedaran bahawa kami TIDAK TAKUT kepada sebarang halangan untuk mencari keadilan........