Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Sunday, May 9, 2010

Remaja terkena tembakan?.....tembak jer!!!

Maafkan aku andai berbeza pendapat dengan sahabat2 dalam bab ini, sebab aku ada pengalaman yang cukup pahit dengan remaja liar sebegini.....3 pagi? 4 pagi?....buat apa dia kat luar? sepatutnya tengah tidur untuk memulakan hari esok dengan aktiviti yang sihat, bukan bergelumang dengan waktu2 penjahat dan penyamun keluar bekerja. Aku tak berhasrat menyebelahi polis. tapi aku percaya, kalau mereka tak buat kerja cegah jenayah, bukan sikit juga orang akan kutuk mereka termasuklah aku!

Istimewa sangat ke remaja ni hingga tak boleh disentuh? penjarapun tidak....hantar henry gurney, umur 21 lepas. tapi jasa2 jenayah mereka kadang2 lebih dahsyat dari orang dewasa. rogol, rompak, samun, belasah polis, belasah orang suka2 hati, ugut, bunuh.....dah berapa banyak nyawa yang tak berdosa hilang ditangan mereka....rempit di jalan2, pengguna lain menggelak hingga langgar pokok, langgar lori, langgar orang lain pula tidak pasal2! anak isteri dalam kereta berlumuran darah, menghembus nyawa diriba.....pernah ke mereka fikir hati orang lain? perasaan orang lain? keselamatan orang lain?....tidaaaak.


2 comments:

Maiyah said...

polis nak kene ganas utk hadapi yg ganas.. rasa sedih apa yg menimpa remaja kene tembak tu

tp betul le.. apa yg adik kata tu mmg relevan gak, polis ambik tindakan bila nmpak curiga

Ben Sedqi said...

ya...polis kadang2 lembut sesangat, amaran, nasihat, amaran....tgk negara majupun, kalau cuba langgar dengan kereta atau lari hingga ancam orang lain, diorang tembak juga.....apa ke peliknya, patut bapak dia heret masuk court sekali, bukan bagi peluang masuk TV tunjuk simpati, dia yg gagal ternak anak nak salahkan orang lain....hins2x...emo nih!

PENAFIAN........

.....AWAS.....
Blog ini mungkin mengandungi entri2 berunsur provokatif, fakta2 sulit dan lain2. Blogmaster bertanggungjawab sepenuhnya ke atas blog ini TETAPI tidak akan bertanggungjawab kepada sebarang kerosakan harta dan nyawa atau ancaman undang2 jika entri2nya di'copy paste' oleh orang lain. Anda buat, anda tanggung! Blog ini juga bukan untuk berseronok2, tapi atas kesedaran bahawa kami TIDAK TAKUT kepada sebarang halangan untuk mencari keadilan........