Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, December 9, 2009

Patah Tidak Akan Tumbuh, Hilang Tidak Akan Berganti

Melihat anak saudaraku termenung, seolah-olah aku memahami apa yang ingin disampaikannya. Foto ini diambil sehari sebelum raya haji tempoh hari. Kata2 bidalan "patah tumbuh hilang berganti" tidak pernah dan tidak akan terpakai dalam kamus hidupnya. Sebab yang patah itu bukan dahan, yang hilang itu bukan emas permata. Tidak ada pujukan untuk mengubat hati yang patah, tidak ada ganti yang boleh mengambil tempat Umminya.

Sudah suratan dia terpaksa berpisah dengan Umminya dalam usia begini. Perpisahan yang kekal abadi. Nyawa insan tersayang diragut oleh manusia berperangai binatang. Yang menganggap nyawa orang lain seperti cebisan sampah di tepi jalan. Manusia yang ego dan sombong....juga dari keluarga yang tidak pernah mengakui kesilapan diri. Si bapa yang kepala angin dan si abang yang tidak berhati perut, adakah semua benda di dunia ini boleh dibeli dengan wang ringgit?

Seberapa banyak manapun harga ganti, tidak pula mereka sanggup gantikan jumlah itu untuk satu nyawa dari keluarga mereka!.....apa yang wajar digelar mereka ini? Keluarga Banjingan? Keluarga Setan?.......gelarlah sesuka hati yang selayaknya untuk mereka, yang pasti perlakuan keluarga itu tidak sama atas apa yang telah mereka buat terhadap Umminya!

5 comments:

maiyah said...

moga Allah akan sentiasa melindungi anak ini dan moga segala perjalanannya akan dtg dlm kesejahteraan :)

author faethal said...

Lawan Tetap Lawan Ben Sedqi!.
Jangan undur dalam mencari keadilan.
Insya'Allah DIA bersama orang2 yang SABAR..

Ben Sedqi said...

kak maiyah: mudah-mudahan amin ya Allah....

faethal: perjuangan menuntut keadilan, amar ma'ruf nahi munkar itu adalah sebenar2 ujian Allah, barangsiapa berdiam diri, maka bacullah mereka....

MOHD NADRI a.k.a [AA] said...

AA rasa orang yang langgar tu takkan selamat & aman hidupnya sampai bila2...

hukum didunia dia mgkn boleh trlepas, ttp hukum diakhirat tanggunglah sendiri...

Ben Sedqi said...

AA...btul tu

PENAFIAN........

.....AWAS.....
Blog ini mungkin mengandungi entri2 berunsur provokatif, fakta2 sulit dan lain2. Blogmaster bertanggungjawab sepenuhnya ke atas blog ini TETAPI tidak akan bertanggungjawab kepada sebarang kerosakan harta dan nyawa atau ancaman undang2 jika entri2nya di'copy paste' oleh orang lain. Anda buat, anda tanggung! Blog ini juga bukan untuk berseronok2, tapi atas kesedaran bahawa kami TIDAK TAKUT kepada sebarang halangan untuk mencari keadilan........