Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, December 18, 2009

Hijrah dan perjuangan

Bismillahiwalhamdulillah....sola tuwas salam 'ala saidina Muhammad wa ashabihi kullukum ajma'in....Kullukum raa'in wakullukum mas'uulun 'ala ra'yatihi....wama khalaqal ins wal jin illa liya'budu ilallah, rabbal 'alamin wal maliki yaumiddin.....

TIDAK dinamakan hijrah jika masih menyokong toghut, malah tidak dinamakan muslim yang mukminin jika masih menyokong undang2 yang melindungi kezaliman. ramai yg dapat diperhatikan mereka yang inginkan Islam, tapi bila dibacakan ayat2 Allah...mereka berpaling, mengintai2 mana satu ayat yg betul dengan kehendak mereka barulah mereka ikut. tebalnya sikap ragu2 kepada Al-quran padahal permulaan bacaan Allah sudah sebut....."zaalikal kitaabulaa raibafiihi, hudan lilmuttaqiin...."

apakah kita ingat kita lebih bijak dari Allah? apakah kita ingat kita lebih hebat dari Allah? sudah pasti jawapan mulut mengatakan tidak, tapi cuba tengok perlakuan kita, orang di sekeliling kita...mengaku beragama Islam, tapi cuma ambil sedikit sahaja ajaran dari Al-quran, sedang yang lain ditinggalkan...udkhulu fis silmi kaaafah!!! bohong kata mereka....puu anfusakum wa ahlikum naara!!! aku sembahyang, mana boleh kau kata aku masuk neraka...rasulullah s.a.w pengsan, menangis dan tidak berkata2 dgn sahabat selama 3 hari kerana sikap kitalah! sikap yg baginda nampak akan menempah neraka.....Allahu rabbi!

sikap bodoh sombong....jahil murokkab....berlagak pandai tapi tidak tahu bahawa kita sesat....sesat dalam terang! bukan nak terima teguran, tapi siapa yang menegur dicaci maki dan dipulaukan....kita ingat kita sembahyang sudah lepas? kita ingat kita puasa sudah lepas? pergi haji sudah lepas?.....ingatan yang tak betul!!! berapa ramai yang sembahyang tapi masuk neraka?.....siapa kata? Allah kata..."fawailullil musolliin, allaziinahum ansolaa tihim saahun....."

masya-Allah...kita ingat kita tidak akan disoal, kita ingat kita akan terlepas dengan menjaga solat sahaja....rupanya tidak, segala tindakan kita akan disoal, amal perbuatan kita akan disoal, itu bukan kata2 politikus! tapi kata2 Allah! sedarkah bahwa selama ini kita sedang melobi dosa yang teramat banyak? dosa kerana tidak menyokong ayatullah! dalam Al-quran, orang yang mencuri kena apa? orang minum arak kena apa? pembunuh kena apa? semua itu ada dalam Al-quran! bukan kata2 pemimpin politik! duduk dan bacalah....ayat dan terjemahannya sekali, kemudian fikir.....betapa jauh kita terpesong!

ada pula kata2..."itu al-Quran 1400 tahun dahulu.....cakap pasal unta, bukit bukau tanah gersang...." astghfirullah...wa astghfirullaha 'alaihi....sebab itu kena duduk dan baca dulu, tengok terjemahan satu2 sebab kita orang 'ajam....lepas tu kalau keluar kata2 "ek eh...ye lah! oooo.... macam tu!...." dari mulut dia, saya nasihatkan supaya dia hantukkan kepala ke dinding 14 kali sebab sbelum ini dia meragui al-Quran...

al-Quran itu hidup, tidak pernah ketinggalan zaman....macam mana tahu? bila kita baca, dia bercerita sekitar hidup kita, malah lebih jauh lagi.....ombak lautan yang berlapis2, pertemuan dua lautan yang tidak bercampur, susun atur rezeki semua benda, merancang kehidupan dan kematian....tempat kita bukan di bumi, tempat kita di syurga, sebab di situlah asal kejadian kita, kenapa diturunkan ke bumi? sebab disuruh kita menyembah Dia....kerana kesukaannya begitu, kurangkah kuasa-Nya kalau kita tidak sembah Dia? tidak sekali2....bahkan kitalah yang rugi, masuklah ke dalam neraka kerana orang ini telah berasimilasi dengan syaitan! kalau bumi ini tempat manusia, maka manusia tidak akan dimatikan....dan bumi ini tidaklah sempit

wafii anfusikum afala tubsiruun.........


5 comments:

maiyah said...

Al Quran adalah penjelasan segala2nya.. berpegang teguh.. InsyaAllah sentiasa dlm kesejahteraan :)

kembara™ said...

baarakallahu fiik ya akhilmahbub.....:D

Ben Sedqi said...

kak maiyah....sokong!

kembara...mangat ni, tgk mujahidin iraq ngan palestin...kang deme baca khutbah dulu sbelum g bperang, mangat tek la wase! huhu.....

Kojack de Alloohaa said...

yaaa..2 la manusia, sntiasa leka & mudah terpengaruh..sbb tu la kta kna usaha tgkatkan ilmu kta...

Ben Sedqi said...

kojack....itulah keyword yang paling tepat...'ilmu'

PENAFIAN........

.....AWAS.....
Blog ini mungkin mengandungi entri2 berunsur provokatif, fakta2 sulit dan lain2. Blogmaster bertanggungjawab sepenuhnya ke atas blog ini TETAPI tidak akan bertanggungjawab kepada sebarang kerosakan harta dan nyawa atau ancaman undang2 jika entri2nya di'copy paste' oleh orang lain. Anda buat, anda tanggung! Blog ini juga bukan untuk berseronok2, tapi atas kesedaran bahawa kami TIDAK TAKUT kepada sebarang halangan untuk mencari keadilan........